تاثیر آموزش مثبت گرایی

تاثیر آموزش مثبت گرایی
04 آذر 1403

 

مقایسه تأثیر آموزش مثبتگرایی با رویکرد اسلامی با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر سرمایه روان شناختی بیماران قلبی-عروقی

بیماری قلبی- عروقی، مزمن و پرهزینه است. روانشناسی مثبت گرا با رویکرد اسلامی و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش

میتواند در بهبود وضعیت روانشناختی بیماران قلبی عروقی مؤثر باشد. پژوهش حاضر با هدف  مقایسه اثربخشی روانشناسی

مثبت گرا با رویکرد اسلامی و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر سرمایه روانشناختی بیماران قلبی عروقی انجام شد.

این بررسی نیمه آزمایشی، بر روی بیماران قلبی- عروقی مراجعه کننده به مراکز درمانی شهرستان بابل در سال 1396

انجام شد. با روش نمونه گیری در دسترس، 91 نفر انتخاب و به طور تصادفی در گروههای آموزش روانشناسی مثبت گرا

با رویکرد اسلامی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، و کنترل گمارده شدند. آموزش روانشناسی مثبت گرا بذا رویکرد اسلامی و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش ، طی 8 جلسه انجام شد. جمع آوری داده ها با پرسش نامه سرمایه روان شناختی لوتانز  در مراحل قبل، بعد و دو ماه پس از جلسات ، و تحلیل داده ها توسط آزمون های میانگین، انحراف معیار و تحلیل وارینانس چندمتغیری انجام شد.

نتیجه گیری: آموزش روانشناسی مثبت گرا با رویکرد اسلامی و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش در بهبود سرمایه های

روان شناختی بیماران قلبی عروقی مؤثر است و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد.

 

تاثیر آموزش مثبت گرایی(pdf)

اشتراک گذاری:
مطالب مشابه
دیدگاه‌ها
امتیاز دهید:
0 از 5